Tyrolsko leží ve střední Evropě, počasí by proto mělo být velmi podobné jako u nás, nebýt však Alp. Je jasné, že zde panuje mírné klima s vysokohorskými rysy, které obecně teploty sráží o pár stupňů pod náš průměr a samozřejmě ještě více klesají s rostoucí nadmořskou výškou. Střídání ročních období je podobné jako u nás, jen zimy jsou výrazně delší s daleko větší sněhovou nadílkou. Jaro se táhne až do června, ale naopak léto pomalu končí už v září, kdy se ve vyšších polohách začínají ozývat první náznaky zimy.
Letní teploty v údolích jsou podobné těm našim (kolem 20–25 °C), na horách pak mezi 10 a 18 °C. Zimní mrazy nebývají nijak extrémní a většinou neklesnou pod -10 °C, ve vyšších partiích může být pocitově chladněji kvůli silnému větru.
Tyrolsko leží celé ve vysokých horách, základní charakteristikou počasí jsou rychlé a překvapivé změny. Zatímco v 9 ráno bude vymydlená obloha, v 9:10 už může být vánice, aby v 9:30 bylo zase krásně.
Valná většina z vás jede do rakouských Alp lyžovat, a proto zvolí zdaleka nejpohodlnější variantu, totiž vlastní auto. Z Prahy, Plzně či Bratislavy až do srdce Tyrolska neopustíte dálnici, takže cesta relativně ubíhá, pokud se netrefíte do doby, kdy probíhají jarní prázdniny v Německu.
Z Prahy vede klasická cesta na Rozvadov a Mnichov, který obkroužíte po dálničním obchvatu (A99) a budete pokračovat dále na jih po dálnici A8. Na křižovatce „Dreieck Inntal“ pak uhnete po A93 směrem na Innsbruck, po níž dojedete až do Rakouska. Vzdálenost Prahy a Innsbrucku činí 552 km a pojedete 5,5–6,5 hodiny.
Z Brna nebo Bratislavy se nejdříve musíte dostat na páteřní rakouskou dálnici A1, kterou profrčíte okolo Lince a Salcburku až do Německa, kde se plynule napojíte na dálnici A8. Ke křižovatce „Dreieck Inntal“ dojedete z druhé strany než Pražáci, pak už je cesta shodná. Cesta z Brna do Innsbrucku měří 617 km.
Při průjezdu Německem stále neplatíte žádné dálniční poplatky, do Rakouska si však musíte koupit klasickou dálniční známku.